02 januari 2012

Gelukkig nieuwjaar

Namens ons allemaal, aan u allen: een heel gelukkig Nieuwjaar. Dat het nieuwe jaar u moge brengen wat u wenst. Veel leesplezier natuurlijk maar bovenal gelukkig zijn en een goede gezondheid.

Het afgelopen jaar is weer voorbij gevlogen. Soms lijkt het wel of de tijd steeds sneller gaat. Als de drukte daar debet aan is dan belooft 2012 een kort jaar te worden. Peter heeft in de vorige blog al een tipje van de sluiter opgelicht van wat er allemaal te gebeuren staat.

De start van het nieuwe jaar is traditioneel ook het moment van de goede voornemens. Minder eten, minder drinken, meer bewegen. Vaak makkelijker uitgesproken dan in praktijk gebracht. Als u hulp nodig heeft verwijs, ik u graag door naar onze collectie waar tal van boeken en materialen aanwezig zijn voor dat broodnodige steuntje in de rug.

Ikzelf heb eigenlijk maar één voornemen en dat is me verder bekwamen in de kunst van het genieten. Niet dat ik er heel slecht in ben, maar elke stap voorwaarts is winst. Dus niet alleen genieten van het eindresultaat, maar ook van de weg ernaar toe. Niet alleen van de vakantie zelf, maar ook van de voorbereidingen.


Peter schreef vorige keer dat stilstand achteruitgang is, maar stilstaan is ook de enige manier om vooruit te komen. Stilstaan om te reflecteren. Om te genieten van wat we hebben en van de dingen die we tot stand hebben gebracht. Tussen kerst en oud en nieuw las ik in dat verband een leuk klein boekje van Berthold Gunster, genaamd Omdenken. (Het bijgaande plaatje komt eruit.) Niet veel tekst maar wel veel om over na te denken.

Herman Horst

0 reacties:

Een reactie posten

OVER DE BLOGGERS

Mijn foto
Directieteam Bibliotheek Midden-Brabant
Mijn volledige profiel tonen

Twitter

ZOEKEN

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...

ARCHIEF

Volgers