05 september 2011

Tilburg Ten Miles (TTM)

Ook dit jaar was Bibliotheek Tilburg Centrum weer de inschrijflocatie voor de TTM. En zoals elk jaar was ook de bibliotheek zelf weer één van de deelnemers. Nu moet u bibliotheek, in dit verband, een beetje ruim opvatten want vrienden en familie, zeker als ze goed kunnen hardlopen, worden liefdevol in onze gelederen opgenomen.

Beleving
Hoewel ikzelf ook al jaren meeloop ben ik geen groot liefhebber van de sport. Kennelijk maak ik niet zo’n stofje aan waardoor hardlopen een verslavende en gelukzalige bezigheid wordt. Voor mij blijft het vooral werken. Mijn passie ligt meer bij teamsporten. Maar door aan de TTM mee te doen kan ik wel het nuttige met het aangename verenigen. De TTM vindt plaats net voor de start van het hockeyseizoen en is voor mij de ideale kans om het luie zomer zweet kwijt te raken. Maar meedoen is bepaald geen straf. Elk jaar geniet ik enorm van het evenement en kijk ik mijn ogen uit.

De races
De TTM is een prachtig maar niet makkelijk te omschrijven evenement. Als je de atleten voor het NK 10 km ziet lopen weet je dat het hier om pure topsport gaat. Maar net daarvoor is de TTM ook een vertederend familiegebeuren als (groot)ouders met hun (klein)kinderen klaar staan voor de minirun over 300 meter. Maar misschien is de TTM wel bovenal een prachtig volksfeest met alle orkestjes langs het parcours en supporters langs de kant. Ook dit jaar heb ik de kracht van de supporters en de muziek weer mogen ervaren. Als tijdens de laatste kilometers de krachten beginnen weg te vloeien helpen beide je over het dode punt heen.

(Wed)strijd
Van de bijna tienduizend mensen die gisteren meededen waren er maar weinig die zich echt konden mengen in de strijd om de hoofdprijzen. Voor de meesten van ons was het primair een strijd met en tegen onszelf. De wedstrijd uitlopen, de gestelde tijd realiseren of de eindtijd van vorig jaar verbeteren. Of we nu veel of misschien te weinig hadden getraind, eenmaal van start gegaan probeert iedereen toch het beste uit zichzelf te halen. Wat mij betreft een mooie metafoor voor het bibliotheekwerk. En als wat gisteren is gepresteerd representatief is voor onze gehele organisatie kunnen we ons wat dat betreft gelukkig prijzen.

Herman Horst


0 reacties:

Een reactie posten

OVER DE BLOGGERS

Mijn foto
Directieteam Bibliotheek Midden-Brabant
Mijn volledige profiel tonen

Twitter

ZOEKEN

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...

ARCHIEF

Volgers