19 september 2011

Für Elise en Incubate

Ik kan en wil er niet onderuit, ik moet van mezelf het pianospelen weer oppakken. Toen ik de afgelopen dagen door het centrum van Tilburg liep, werd ik van dat voornemen alsmaar vrolijker door de piano's die overal klonken. Kinderen en volwassenen, amateurs en studenten probeerden hun talenten uit. Dit is toegankelijke muziek-educatie in optima forma, met dank aan Incubate.

Muziek in de bibliotheek
Ook in de bibliotheken stonden piano's en er werd naar hartelust op gespeeld. Voor ons was en is dit een mooie kans om u te laten zien dat we ook bladmuziek en oefen-cd's hebben voor allerlei niveaus en genres.

Opnieuw op les?
Vroeger als klein meisje heb ik ook les gehad. Eerst van een aardige en daarna van een strenge non. De lol was er vervolgens ook snel af. Ik was, geloof ik, bij
Chopin gebleven. Ongeveer 10 jaar geleden heb ik het lessen weer opgepakt, maar het oefenen staat op een zeer laag pitje. Jammer, maar er gloort hoop aan de horizon. Mijn jongste dochter heeft de piano van mijn moeder op de kop getikt en nu hebben we elkaar beloofd binnenkort quatre-mains te gaan spelen. Een goede stok achter de deur.

Lunchpauze
Dus ben ik op zoek gegaan in onze collectie naar Für Elise - dat moet nog te doen zijn - en een aardig, eenvoudig quatre-mainsboek. Na enig zoekwerk heb ik het overbekende stuk van Beethoven gevonden. Nu oefenen! Dat zou ik bijvoorbeeld ook nog tijdens de lunchpauze kunnen doen op de elektrische studiepiano in Bibliotheek Tilburg Centrum. En om te horen hoe het eigenlijk moet klinken, heb ik voor de zekerheid ook maar de cd The Piano geleend.

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar uw wensen over bladmuziek, cd's en andere informatie over het leren van muziek. Waarmee kunnen wij als bibliotheek u van dienst zijn?



Henriëtte de Kok


0 reacties:

Een reactie posten

OVER DE BLOGGERS

Mijn foto
Directieteam Bibliotheek Midden-Brabant
Mijn volledige profiel tonen

Twitter

ZOEKEN

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...

ARCHIEF

Volgers