20 december 2010

Kerstgedachte

Mijn laatste blog van dit jaar wil ik graag beginnen met u namens iedereen van Bibliotheek Midden-Brabant heel fijne kerstdagen toe te wensen. Als het buiten zo mooi wit is als de afgelopen dagen, kost het mij weinig moeite om helemaal in de kerststemming te komen.

Kerst is naast kersboom en kerstdiner toch vooral ook de kerstgedachte en het besef dat er zeer velen zijn die het veel minder hebben. In dit kader stond zaterdag de Voedselbank bij mijn eigen supermarkt voedsel in te zamelen. Een sympathieke actie waarbij de vraag was om naast je eigen boodschappen ook een aantal boodschappen te doen voor hen die het met aanzienlijk minder moeten doen. s’ Avonds werd er zachte dwang op mij uitgeoefend om mee te gaan naar het sluiten van het glazen huis van Serious Request in Eindhoven. Dit jaar wordt er voor het Rode Kruis geld ingezameld voor weeskinderen van wie de ouders door aids werd ontnomen.

Ruim een week geleden ben ik in het kader van de lezingencyclus 'subsidie maakt lui' naar een lezing van Karel Claes geweest. Karel Claes is kampioen fondsenwerver voor onder meer Artsen Zonder Grenzen. Als je het zo van een expert krijgt voorgeschoteld, lijkt het allemaal niet zo moeilijk maar de werkelijkheid is waarschijnlijk een stuk weerbarstiger. Desalniettemin hebben we als directie ons voorgenomen om hier komend jaar meer tijd en energie in te steken. Al is ons leed in vergelijking met veel ander wereldlijk leed, leed met een kleine letter l.

Herman Horst




0 reacties:

Een reactie posten

OVER DE BLOGGERS

Mijn foto
Directieteam Bibliotheek Midden-Brabant
Mijn volledige profiel tonen

Twitter

ZOEKEN

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...

ARCHIEF

Volgers